Bár a Swift 2005-2010-es történelmébe nem raktam bele a Plug-in Hybrid-féle különlegességet, egy külön cikk erejéig megemlékezünk róla.
A 2009-es tokiói autószalonon került bemutatásra, persze csak mint tanulmány, szóval ebből sem lesz tömegcikk, de azért meg kellett mutatniuk, hogy a Suzuki is képes zöld autót gyártani.
Az autó működéséért egy elektromos motor (akku-csomaggal) és egy pici benzinmotor felel (ami generátorként működik). A Suzukinak ez amolyan szárnypróbálgatás, hiszen a Toyota és a többiek már messzire elhúztak a hybrid és alternatív meghajtási technológiákkal, viszont tény, hogy még egyik sem jutott el arra a pontra, hogy holnaptól lecserélnénk a benzint/gázolajat.
Érdekes ötlet az első ülések kicserélése "lócára", amit nem igazán értek, mert miért a felhasználó hátsójának/hátának kell "szenvednie" a zöld autózásért? Inkább dobják ki a sok elektromos vacakot a járgányból (elektromos tükrök, ablakok, klíma, navi), vagy a hátsó szélvédőt üveg helyett lehetne műanyagból is csinálni, mert addig nincs értelme környezettudatos autózásról beszélni, ha közben nem mondunk le néhány (elektronikai, kényelmi) felszerelésről. De pont az ülés?! El tudtok képzelni egy Budapest-Zürich távot egy ilyen ülésben (elrugaszkodva a valóságtól persze, mert ezzel a hatótávval Pestet nem tudnám átszelni)?
Magánvélemény, de ha engem kérdeztek azért tart itt a zöld technológia, mert 'itt tartják' (szigorúan leszabályozva). Már megvan a jövő üzemanyaga, csak túl sok érdeket sért, hogy bevezessék.
Az embereknek pedig ilyen látványos morzsák jutnak, mint ez a Swift Plug-in Hybrid, hogy elhigyjük azt a mondatot az autógyártók szájából: "Mi megpróbáltuk.".