A tanulmányautók (másnéven koncepcióautók) kiemelt fontosságúak az autógyártás szempontjából. Némelyik darab ugyan a valóságtól elrugaszkodott módon a jövőt próbálja előrevetíteni meghökkentő formákkal és ötletekkel, de pár tanulmányautó egészen "autószerű", az emberi szem (és gyomor) számára könnyen befogadható.
Általában egy működőképes változatot készítenek, nagy autós eseményekre elviszik, csinálnak egy kis show műsort, utána pedig árgus szemmel figyelnek, ugyanis a közönség pozitív (vagy éppen negatív) reakciója dönt egy-egy modell sorozatgyártása mellett (vagy kukába dobják az egészet). Ezek nagy többsége (mondjuk ki együtt: SAJNOS) sosem kerül gyártásba, csak egy-egy ötlet kerül át az autókról a szériamodellekbe.
2003-at írunk, a genfi autószalonon a Suzuki bemutatja a Concept S elnevezésű tanulmányautóját.
Felismerhetjük az új Swift vonásait, a tető, az arányok, mondjuk a lámpatestek nem stimmelnek, de egy elég vagány kis kiállású autó a Concept S. Pláne, ha egy erős motor lenne benne akkor új fényképet tennének a szótárakba a "harapós dög" kifejezés mellé.
Majd ugyanabban az évben a párizsi autószalonon a nagy érdemű elé tárják a Concept S2 modellt...
...hohó! Ez már sokkal ismerősebb nekünk, nemde? Csak nem AZ a Suzuki Swift? Ráadásul egy kabrió? BIZONY! Vagyis egy kupé-kabrió!
Még közvetlenül a valós gyártás előtt (ami 2005-ben kezdődött) bemutattak két tanulmány autót, szerintem amolyan közvélemény-kutatás céllal. Úgy tűnik, hogy a Concept S2 sárga modellje nyerte el a többség (és a gyártó?) tetszését, számomra mégis érthetetlen, hogy miért nem került valós gyártásba ez a kupé-kabrió?
Szerintem gyönyörűen néz ki és ha engem kérdeztek egy hatalmas lehetőséget hagyott ki a Suzuki ezzel az autóval. Ha emészthető áron kínálták volna olyan előkelő társaság közé kerül, mint a Volkswagen Beetle, vagy a későbbi Fiat 500, a Mini, a Nissan Micra (kupé/kabrió), vagy a Peugeot CC (kupé/kabrió). Ez a szegmens pedig - mint látjuk - nagyon megy (ha nem is Magyarországon, de máshol a világban).
Nézzétek azt a hátsót:
Instant get.
Mondjuk a beltér tervezésénél már biztos túl voltak néhány pohár üveg szakén a tervezők. Fehér kormány...rajta teherautóról származó csillogós Suzuki embléma...LCD tv a konzolon...és az ülésen középen mi az a lyuk? Tippelni se merek. Szóval a belteret persze cserélni kellett volna, de ezzel a külsővel extra kívánatos járgány.
Rest in Peace
Egy rossz minőségű videó is van róla: