Swift-történelem - 4.
2014. szeptember 23. írta: Csubi8

Swift-történelem - 4.

Nagyon-nagyon (2005-2010)

0018834.jpg_520x360

Már láthattuk a prototípusról készült cikkünkben, hogy az új Swift nagyon más lesz. Valami új és más kellett, a régi autót nem foltozhatták tovább, elhaladt fölötte az idő, elavult konstrukció volt minden téren.

 

Jött is az új Swift generáció 2005-ben, teljesen más modern, fiatalos formában és alapfelszereltségben is gazdagon, ráadásul a választható extrák sora fel sem fért egy A4-es lapra.

 

Azért ne felejtsük el, hogy 2000-től sok más modell is (fő)szerepet kapott a Suzukinál (így Esztergomban is, mint a Wagon R+, Ignis, SX4, Liana, Splash, stb), tehát már óvatosabban kellett szórni a pénzt a reklámokra, de a továbbiakban is a Swift (mint név és autó) maradt az a bizonyos (fejhető) tehén.

Jött az autó, ahogy jöttek a reklámok is. Itt már óvatosan nem a mi autónknak becézték, hanem egy olyan átlagosnak tűnő szlogennel indítottak, ami így hangzott: nagyon-nagyon:

Ez persze valószínűleg csak bennem hozta fel a kérdőjeleket, hogy MI "nagyon-nagyon"? Nagyon alap? Nagyon olcsó? Nagyon állat? Nagyon magyar?

A következő reklám is remek gondolatébresztő:

Ez a reklám ugyanis cseppet sem vicces, ellenben városi versenyekre buzdítja a leendő Swift vásárlókat (ön- és közveszélyes módon), mindezt azért, hogy (SPOILER!) hamarabb érjünk haza a Barátok Közt-re. Fogalmam sincs, hogy ment ez át a szűrőn, de volt persze jobb reklám is a Swiftről. Igaz, az elejétől könnyen kiszámítható sablonnal és protekciót reklámozó elemmel, de ezt Magyarországon simán elnézhetjük:

 

Az autó mellesleg nagy fejlődésen ment keresztül az előző generációhoz képest. Az alapfelszereltség része minden autóban a 2 első légzsák, az ABS és a szervókormány. Három motortípus 1.3-as és 1.5-ös benzines, valamint az 1.25-ös DDiS dízel motor választható. A felszereltség is igen pazar szintet érhet el: a maximális szinten (GS) kulcs nélküli indítást, 8 légzsákot és digitális klímát is kapunk.

Az autó remek fogadtatásban részesült, ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy Gyurcsány Ferenc vezette le az esztergomi gyártósorról az első autót (2005 február).

 

Hamar az eladási listák élére került, annak ellenére, hogy a 3 és 5 ajtós modell mellett nem készült olyan változat, amelynek csomagtere is lett volna. Hosszabb családi nyaralásokra az autó semmiképp nem ajánlott, főként, hogy a hátsó sor üléseire is csak bizonyos kompromisszumok mellett ülhetnek felnőttek (pl. lábak nélkül), inkább városi bevásárló autónak, vagy szingliknek alkalmas. A forma is megosztó, úgy értem első blikkre inkább ajánlanám női autónak, mintsem egy kigyúrt testépítőnek, vagy egy építési vállalkozónak.

Vagyis... várjuk csak. De, volt olyan változat, aminek volt is csomagtere, tehát készült a Swiftből Sedan, azaz lépcsőshátú kivitel és nem csak Photoshop-ban, hanem egészen pontosan Indiában (Indiának) 2008-ban, méghozzá DZire néven:

Tudom, mit gondoltok a formáról, kérlek ne mondjátok ki és ne is küldjétek át nekem írásban. Hála az égnek nem jutott el hozzánk ez a típus. (Talán nem hiszitek el, de a legújabb Swiftből is készült nekik lépcsőshátú. De könyörgöm, minek?!)

Vissza kis hazánkba: 2006-ban érkezett a sportos Suzuki Swift Sport (1.6, 125LE). Az autó a "sima" verziótól eltérő első és hátsó lökhárítókat, hátsó lámpákat és 17-es felniket kapott. A beltérben bőrkormány, alu pedálok, sport ülések kényeztetik a pilótát.

Kevesen tudják, de ebből a Swiftből is készült 5 ajtós Sport változat, csak az sajnos japán belpiacokra készült (valamint még Ausztráliába), Európa csak a 3 ajtósokat kapta.

 

Ugyanebben az évben (2006 október) elkészült az esztergomi gyárban az egymilliomodik Suzuki, ami természetesen egy Swift volt:

 

Az első szériát először csak apróságokban módosították, egyedüli látható eleme a külső tükör volt. Változott még a multikormány, a fogyasztásmérő kijelzője, az ajtók reteszelése.

2007-ben megtörtént az első látható modellfrissítés: változtak a lökhárítók, a hátsó lámpák (külsőre talán ez a legszembeötlőbb), a beltérben lecserélődtek a kárpit anyagok, a csomagtér dupla fedelet kapott (felszereltség függő), valamint újabb (takarékosabb és kevesebb károsanyag-kibocsátó) motor is érkezett.

És amikor azt gondolnánk, hogy már mindent láttunk a Swift-el kapcsolatban...

...a 2008-as indonéz autóshow-n bemutattak egy Swift Pickup-ot. Nem gyári módosításról van szó és csak 1 darab készült belőle, de engem elsőre meggyőzött. Azonnal kéne.

 

Mellesleg az "új Swift" gyártása 2010-ig töretlenül folyt kis hazánkban, amikor is jött az utód, de erről már egy másik cikk szól.

A Suzuki világuralomra törekvő elképzeléseiben egy remek bábu "az új Suzuki", hiszen elképesztő mennyiségben készült (és készül most is az új), exportáljuk is az autókat bőszen több mint 40 országba.

A bejegyzés trackback címe:

https://suzukiswift.blog.hu/api/trackback/id/tr426703441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kkn 2014.09.24. 20:10:42

Bár nem Swift volt a neve,de meg lehet említeni, hogy a nálunk ismert második, és harmadik generációnak volt egy köztes állomása. A kettes széria után az alvázra a GM tervezett új kasztnit,ami ki is tölti az űrt közöttük.Csak az továbbra is az amerikai neveken futott ott. Valójában az lenne a Swift harmadik generációja.

hu.wikipedia.org/wiki/Geo_Metro

Csubi8 · http://lanparty.blog.hu 2014.09.26. 10:21:59

@kkn: szia, köszi az infót, bár egyenlőre a magyarországi swiftek miatt indult az oldal, de elképzelhető, hogy egyszer készül egy cikk a Swift "oldalhajtásairól", bár ahhoz jól fel kell kötni a gatyát, mert a Swift evolúciós feltérképezéshez és családfájához lehet hogy egy egész csapat kellene. :D
süti beállítások módosítása