Egy igen érdekes cikk jelent meg nemrég a Totalcar oldalon, ami arról szólt, hogy az Indiában gyártott új (Maruti) Suzuki Swift-et töréstesztnek vetette alá a Global NCAP, azonban a Swift elhasalt.
Az autóban ugyan nem volt légzsák (ami egyébként a magyarországon gyártott Swiftekből nem hiányzik; az alap felszereltség része már 2005-től), mégis felvet néhány kérdést az egész történet.
Mégis talán a legfontosabb kérdéssel ott kell szembesülni, hogy a japán Suzuki hogyan hagyhatja, hogy kisautója ilyen negatív fényben tűnjön fel. Tudom, ez India, más ország, stb, és a magyarországi Suzuki gyárban erős japán kontroll és elvárás van, tehát elvileg a nálunk készült autók sokkal komolyabbak, de egy nyugati országokban lévő személy a videó láttán simán elhatározza, hogy egyszerűen NEM VESZ Suzuki Swift-et, mert nem szeretné veszélyben a családját és saját életét. Függetlenül attól, hogy éppen melyik országban gyártják az adott Suzuki-t, mert ezek szerint komoly eltérések lehetnek (a leendő vásárlónak pedig hadd ne legyen már kötelessége utánajárni, hogy éppen melyik országban gyártották a kocsiját).
A rossz eredmény azért is meglepő, mert a nálunk kapható új Swift 5 csillagot kapott az EuroNCAP törésteszten (már az előző verzió is 4 csillagot kapott), bár tény, hogy ezek a változatok tele voltak légzsákkal, de a kasztnin is látszik, hogy sokkal stabilabb és ellenállóbb.
Hogy picit értsétek a kérdésem mögött található bizonytalanságot, képzeljétek el az egész helyzetet úgy, mintha az amerikai Coca-Cola szuperfinom és szuper-egészséges lenne, az európai változatba azonban néha belekerül egy kis méreg. Vennél Coca-Cola-t?
Ettől függetlenül a régi Swift-el sem szeretnék karambolozni 82 km/h-s sebességgel: