Swift-történelem - 3.
2014. szeptember 16. írta: Csubi8

Swift-történelem - 3.

A mi autónk (1996-2003)

photos_suzuki_swift_1996_1_b.jpg_575x400

Bár igencsak sikeres volt az Esztergomban készült első Swift, 1996 második felére megérett a cserére és jött az új változat, ami szebb és biztonságosabb lett. Azért akkora nagy evolúciós ugrásra senki ne számítson, az alábbi kép jól szemlélteti a változást:

Suzuki Swift (1992-1996)
Suzuki Swift (1996-)

Bizony az autót oldalról megnézve alig látunk változást, inkább az elejével és hátuljával foglalkoztak (plusz persze a tartalommal). És egyébként igazuk is van, mert ami jól működik és bevált, azon miért kellene változtatni? Még mindig olcsó, megbízható és kis fogyasztású járgány a mi autónk.

 

 

Az autó bevezetése után egy olyan reklám-gépezet indult be, talán a cikkbe bele sem fér az összes Swift reklám, de akit érdekel, itt van néhány:

A sok reklám egyébként megtette hatását. Nagyon sokat eladtak belőle, köszönhetően a sokféle változatnak, hiszen volt 3 ajtós, 5 ajtós, 4 ajtós (lépcsőshátú/Sedan), Van (kisáruszállító) és a reklámok is azt sugallták, hogy mindegy milyen korosztályhoz és társadalmi réteghez tartozol; a Swift a Te autód!

...és persze bármilyen körülmények között...

Meglehetősen hosszú ideig gyártották ezt a típust (1996-2003) és élete alatt megélt pár ráncfelvarrást is, a legegyszerűbb, ha képeken mutatom meg a legszembeötlőbb változást az autó orrán, a hűtőmaszknál:

1996-1999
1999-2001
2001-2003

Minden bizonnyal több változtatás is esett a típuson, mintsem kicserélték a hűtőrácsot és az indexbúrákat (bizonyos típusoknál megjelentek olyan extrák mint a dupla légzsák, ABS, vagy szervókormány), de egy esetleges vásárlásnál ez elég szembeötlő; érdemes az újabb típusok közül választani.

A 2000-es évektől aztán jöttek az újabb Suzuki típusok (Wagon R+, Liana, Ignis), amelyek szintén Esztergomban készültek, de még mindig központi helyen van a Swift és ez a jövőre nézve is jellemző.

 

Készült gyárilag négykerék-meghajtású változat is, de érdekes módon a hajtás mellett semmit nem változtattak az autón (pl. emelés), pedig illett volna, de néhány ötletes magyar megoldotta a képletet és tereprevaló Swiftet készített:

 

"Működés" közben:

 

Akit pedig érdekel az elektromos Swift, nos, mi magyarok ezt is megcsináltuk, igaz ez az átalakítás már nem Esztergomban készült.

Ha nem kezeljük teljesen különálló modellként ezt a típust (mert akkora nagy különbség nem volt közüttük), akkor elmondhatjuk, hogy cirka 10 évnyi gyártás után Esztergomban 1992 októbere és 2003 áprilisa között 550.000 Suzuki készült, ebből 250.000 darabot exportáltak.

Ellentmondásos infók vannak arról, hogy (hónapra) pontosan meddig gyártották Esztergomban a típust, egyetlen képem van az utolsó darabról (egy szürke 5 ajtós), amely éppen legördül a gyártósorról (valamikor 2003 december körül készülhetett a kép, de ez nem biztos):

 

Irdatlan mennyiségű limitált kiadás készült ebből a verzióból, olyan sok, hogy erről külön cikket írtam. Ennek lényege, hogy a Suzuki néhány száz darabos limitált szériákat hozott ki, egyedi felszereltséggel, festéssel. Bővebbet ezen az oldalon olvashattok.

Hogy népszerű volt-e a második szériás esztergomi Swift? Kétség sem férhet hozzá.

Vajon túl tudja-e szárnyalni ezt a következő generációs Swift? Tarts velem és hamarosan ez is kiderül.

A bejegyzés trackback címe:

https://suzukiswift.blog.hu/api/trackback/id/tr346702815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása